"Varmistamme, että jokainen
osaratkaisu sopii kehittyvään tieto- ja
viestintätekniikan kokonaisuuteen myös
tulevaisuudessa. Visiomme on taata
asiakkaillemme future proof
-ympäristö", toimitusjohtaja Yrjänä Ahto totesi Net-lehdessä 2/2007.
Myös Lean-ajattelua lähdettiin soveltamaan ict-maailmaan. Lean merkitsee toimintojen jatkuvaa parantamista – niin tehokkaampaa asiakaspalvelua kuin vaikkapa esimiestyön laadun edistämistä. Fujitsulle se merkitsee kykyä kyseenalaistaa asioita.
ict-palvelujen tuotantoa voidaan tehostaa ja aikaansaada säästöjä soveltamalla lean-filosofiaa”, Ahto sanoi EDE-seminaarissa syksyllä 2008. ”Puhumme jatkuvan kyseenalaistamisen kulttuurista. Jatkuva ja oma-aloitteinen oman toimintamme parantaminen on myös asiakkaan etu.”
Ympäristöasiat nousivat entistä vahvemmin esille. Fujitsun Palvelinkeskuksissa olevien palvelinten määrä lähes viisinkertaistui vuosikymmenessä , mutta samaan aikaan sähkönkulutus kasvoi vain puolitoistakertaiseksi. Myös palvelinten virtualisointia ja konsolidointia tehtiin järjestelmällisesti.
Yhdistetyn viestinnän avulla tila- ja paikkatiedot saatiin kulkemaan käyttäjän mukana ja puhelut siirtyivät myös vaihtoehtoisiin verkkoihin, kuten organisaation lähiverkkoon. Tieto ja puhe reitittyvät älykkäästi halvinta reittiä pitkin mobiiliverkkoon tai vaikkapa asiakkaan omaan lähiverkkoon. Nettineuvottelut ja ryhmätyö vähensivät kalliita puheluita ja matkustelua.
Patja yltää pilviin |