07.05.2025

Baswaren kokemukset Microsoft 365 Copilotista näyttävät lupaavilta

Basware aloitti syksyllä 2024 Microsoft 365 Copilotin käyttöönoton hankkimalla 100 lisenssiä. Käyttöönoton ensimmäinen aalto toteutettiin yhteistyössä Fujitsun kanssa. Fujitsu on Microsoftin Fast Track -kumppani, mikä mahdollisti käyttöönoton tukipalveluiden toteuttamisen Microsoftin rahoituksella.

Kansainvälinen käyttöönotto yksikköperusteisesti

Baswaren Copilotin käyttöönottoa lähdettiin toteuttamaan yksikköperusteisesti. Pilotointivaiheessa keskityttiin markkinointi-, asiantuntijapalvelu- ja tuotekehitysyksiköihin. Käyttöönoton tueksi järjestettiin Digivartti-koulutuksia ja käytännönläheisiä työpajoja. Digivartit sisälsivät lyhyitä, tehokkaita 15 minuutin sessioita, joissa käytiin läpi Copilotin keskeisiä ominaisuuksia ja sen käyttömahdollisuuksia eri sovelluksissa.

Työpajat puolestaan tarjosivat käyttäjille mahdollisuuden tutustua Copilotin toimintoihin käytännössä ja oppia hyödyntämään niitä omassa työssään. Jokaiselle yksikölle järjestettiin oma työpaja, joissa tehtävät harjoitukset valittiin kunkin tiimin tarpeisiin sopiviksi. Työpajoissa kehitettiin roolikohtaisia käyttötapauksia, jotka koottiin yhteiseen promptikirjastoon.

Koska yksiköihin kuului käyttäjiä ympäri maailmaa, koulutukset järjestettiin useissa ajankohdissa huomioiden eri aikavyöhykkeet. Näin varmistettiin, että kaikki käyttäjät saivat tarvittavan tuen ja ohjauksen ajankohdasta riippumatta.

Koulutuksia ja tukitoimia

Fujitsun tuella Baswarelle pystytettiin myös Champions-yhteisö, joka koostui edustavasta ryhmästä innostuneita käyttäjiä eri puolilta organisaatiota. Pilottijakson aikana Champions-yhteisön jäsenet kokoontuivat neljä kertaa Fujitsun asiantuntijan johdolla. Tapaamisissa he saivat lisäkoulutusta ja tukea Copilot for M365:n käyttöön. Heitä ohjeistettiin jakamaan tapaamisista saamaansa tietoa, omia kokemuksiaan ja parhaita käytäntöjä eteenpäin muille pilotoijille.

Lisäksi Fujitsu järjesti pienelle kohderyhmälle suunnatun kaksiosaisen työpajan, jossa esiteltiin Copilot-agenttien toimintoja ja miten niitä voidaan rakentaa Copilot Studion avulla. Työpajoissa tunnistettiin useita prosesseja, joita voisi automatisoida ja tehostaa agenttien avulla.

Tulokset

Käyttöönoton lopuksi lähetettiin käyttäjäkysely, jonka tulokset osoittivat, että yleisesti ottaen Baswaren Copilot-käyttäjät olivat tekoälyassistenttiin todella tyytyväisiä ja siinä nähdään paljon potentiaalia. Yleisarvosanaksi Copilotille annettiin keskimäärin 8/10 ja suurin osa vastaajista suosittelisi Copilotia kollegalleen.

Jo nyt käyttäjät kokivat säästävänsä merkittävästi aikaa Copilotion avulla esimerkiksi kokousmuistiinpanojen tekemisessä ja sisällön tiivistämisessä, sisällön luomisessa ja uudelleenkirjoittamisessa sekä tietojen etsinnässä. Aktiivisimmat Copilot-käyttäjät saattavat kyselyn vastausten perusteella säästää jopa tunnin päivässä Copilotin avulla.

Baswarella aiotaan jatkaa Copilotin mahdollisuuksien tutkimista ja kehittämistä entistä laajemmin. Tulevaisuudessa keskitytään löytämään uusia tapoja hyödyntää Copilotin tarjoamia työkaluja ja automatisointimahdollisuuksia, jotta työntekijöiden tuottavuus ja tehokkuus voivat kasvaa entisestään.

Fujitsun Copilot-palveluihin voit tutustua täällä.

Basware auttaa maailman johtavia taloushallinnon tiimejä hallitsemaan jokaisen laskun täydellisesti – joka kerta. Älykäs laskun elinkaaren hallinta-alustamme takaa prosessien tehokkuuden, vaatimustenmukaisuuden ja kontrollin alusta loppuun, varmistaen ensiluokkaiset taloushallinnon toiminnot.

Baswaren älykäs automaatio hyödyntää maailman kehittyneintä laskukeskeistä tekoälyä, joka on koulutettu ainutlaatuisella, yli kahden miljardin laskun aineistolla. Sen avulla asiakkaamme voivat tehostaa prosessejaan, kehittää toimintatapojaan ja saavuttaa merkittävää sijoitetun pääoman tuottoa – samalla varmistaen vaatimustenmukaisuuden.

Basware tarjoaa markkinoiden ainoan kokonaisvaltaisen ratkaisun, joka kattaa koko laskun elinkaaren ja tukee vaatimustenmukaisuutta. Taloushallinnon tiimit voivat yhdistää käytössään olevia työkaluja, virtaviivaistaa prosessejaan ja yksinkertaistaa toimintaansa säilyttäen samalla täyden kontrollin ja täyttäen tiukimmat sääntelyvaatimukset.

Palvelemme yli 6 500 asiakasta maailmanlaajuisesti, mukaan lukien maailman suurimmat ja menestyneimmät yritykset, kuten DHL, Heineken ja Sony, jotka luottavat Baswareen taloushallintonsa optimoinnissa ja liiketoimintatulostensa parantamisessa. Yli 40 vuoden asiantuntemuksella Basware on käsitellyt yhteensä +10 biljoonan euron arvosta hankintamenoja ja hallinnoi vuosittain 230 miljoonaa laskutapahtumaa. Yhdessä kumppaneidemme kanssa viemme taloushallinnon seuraavalle aikakaudelle laskun elinkaaren hallinnan avulla. Basware. Now it all just happens.™
Lue lisää Baswaresta täältä.
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux