29.04.2024

Uusi sähköisen asioinnin järjestelmä helpottaa Ronald McDonald Lastentalosäätiön arkea 

Fujitsu Finland toteuttaa yhdessä Kuntien Tieran kanssa hyväntekeväisyyshankkeen Ronald McDonald Lastentalosäätiölle.  

Lastentalosäätiö on mahdollistanut jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan ympäri Suomea tuleville, vakavasti sairaiden lasten perheille kodinomaiset puitteet Ronald McDonald Talossa lähellä HUSin Uutta lastensairaalaa. Uuden ratkaisun myötä säätiö saa käyttöönsä sähköisen asioinnin järjestelmän, joka helpottaa sekä sairaiden lasten perheiden, että säätiön työntekijöiden arkea.  

Fujitsun ja Tieran yhteistyöllä moderni asiointijärjestelmä 

Järjestelmän avulla Talon sisään- ja uloskirjautumiseen liittyvät lomakkeet siirtyvät sähköiseen ympäristöön ja lomakeprosessia automatisoidaan. Tämä sujuvoittaa asiointia merkittävästi ja vähentää näin perheiden ylimääräistä työtä haastavan arjen keskellä. Lisäksi helppokäyttöinen järjestelmä ja sujuva, automatisoitu lomakeprosessi parantavat saavutettavuutta ja takaavat käyttäjille yhdenvertaiset mahdollisuudet asiointiin. 

“Olemme ylpeitä päästessämme tukemaan säätiön arvokasta työtä asiointiratkaisumme avulla, ja auttamaan perheitä näissä haastavissa tilanteissa. Tämä on myös hienoa jatkumoa yhteistyöllemme, sillä aiemmin Fujitsu on lahjoittanut muun muassa tietokoneita Ronald McDonald Talon käyttöön”, kommentoi CaseM asioinnin tuoteomistaja Elisa Pesonen Fujitsusta.  

"Vastuullisuuden edistäminen on toimintamme kulmakivi Fujitsussa ja on mahtavaa, että voimme tarjota saavutettavan ja ympäristöystävällisen ratkaisun säätiön käyttöön." 

Sähköisen asioinnin järjestelmä on osa Fujitsun CaseM-tiedonhallintapalvelun kokonaisuutta. Hyväntekeväisyysprojekti toteutetaan yhdessä Kuntien Tieran kanssa; Fujitsu perustaa ja asentaa sähköisen asioinnin ympäristön, Tiera puolestaan tekee sähköiset lomakkeet ja prosessien automatisoinnin.  

“Asiantuntijamme lähtivät innolla mukaan hyvään työhön. Toteutamme ajasta ja paikasta riippumattoman asioinnin, jota ei tarvitse erikseen opetella, vaan kaikki toimii mahdollisimman intuitiivisesti”, sanoo Vesa Heinälä, liiketoimintajohtaja Kuntien Tieralta. 

Enemmän aikaa kohtaamisiin ja läsnäoloon 

Uusi järjestelmä vapauttaa myös arvokasta aikaa säätiön omalle henkilökunnalle, antaen heille mahdollisuuden syventyä entistä enemmän tärkeisiin kohtaamisiin ja näin tarjota tukea perheille erilaisissa arjen tilanteissa.

“Olemme todella iloisia tästä yhteistyöstä, sillä tämä uusi palvelu helpottaa ennen kaikkea perheiden arkea. Säästämme myös omaa työaikaamme, kun toiminnot muuttuvat digitaalisiksi ja näin pystymme entistä paremmin olemaan perheiden apuna Talolla. Koska kaikki perheet tulevat Talolle aina Uuden lastensairaalan lähettäminä, on sanomattakin selvää, että kumppaneiden luotettavuus korostuu tällaisissa projekteissa missä liikutellaan potilaiden henkilötietoja. Emme olisi voineet saada parempia kumppaneita tekemään tätä palvelua meille”, kommentoi Johanna Huhtariihi, joka toimii Ronald McDonald Lastentalosäätiön toiminnanjohtajana. 

Lue lisää:

  • Fujitsun CaseM-ratkaisukokonaisuus tarjoaa kaikki sähköisen tiedonhallintaprosessin osakokonaisuudet asiointiportaalista asianhallinnan ja päätöksentekovälineiden kautta mahdollisesti arkistoon ja julkaisuun asti. CaseM Asiointi on rakennettu natiivisti pilvipalvelualustalle, eli se on suunniteltu ja optimoitu hyödyntämään pilvipalvelun tarjoamia ainutlaatuisia ominaisuuksia ja etuja.
  • Kuntien Tiera Oy tuottaa digitaalisia asiointipalveluita suomalaisten kuntien ja hyvinvointialueiden käyttöön. Lue lisää Tiera Aulasta täältä
  • Tutustu Ronald McDonald Lastentalosäätiön toimintaan täältä.

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux